Zoeken
  • mwegert

Het 'nieuwe' verhaal van Lenny

De operatie zorgt voor de boterham voor vandaag en de middelen voor morgen!

De boterham voor vandaag wordt verdiend binnen de operatie’ Hoe beter de operatie functioneert des te meer er overblijft voor de rest van de organisatie om de boterham van morgen zeker te stellen. Maar de operatie is ook de grootste kostenpost en bepaalt in grote mate de kwaliteit en levertijd van het product of dienst. Kortom een wankel evenwicht tussen mens, systeem en structuur.


De afgelopen 40 jaar ben ik betrokken geweest bij veel innovaties binnen het vakgebied operationeel management. De opkomst van de Japanse (TPS) concepten, de introductie van logistieke ERP systemen en niet te vergeten het outsourcen van productie naar goedkope landen.


Tijdens het afgelopen coronajaar was er veel tijd om na te denken en te reflecteren en en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn hart en passie ligt bij operationele processen.


Het is fascinerend om te zien, te ervaren en te voelen hoe het elke dag mogelijk is dat mensen zo kunnen samenwerken dat producten en diensten voor het overgrote deel op tijd en tegen de juiste kwaliteit en kosten bij de klant aankomen. Ondanks corona en ondanks dat vele ondersteunende diensten op afstand werkten.


Wordt hiermee mijn vermoeden en ervaring bewaarheid dat er op de werkvloer veel meer sprake is van zelfsturingen, creativiteit en oplossend vermogen dan vaak wordt gedacht?



Zonder acceptatie en betrokkenheid geen oplossing

Vanuit dit besef en overtuiging hebben wij van Lenny Advies besloten het roer om te gooien. Vanaf nu is het onze missie om ons in te zetten voor het ondersteunen van mensen binnen de operatie. We streven naar een optimale betrokkenheid van iedereen door heldere doelen, duidelijkheid en feedback. Al onze specialiseren beschikken naast vakinhoudelijke kennis ook over kennis en ervaring op het gebied van low-code Cloud digitalisering. We leveren geen ICT maar we leveren geadapteerde oplossingen die ruimte biedt voor groei van en door de betrokkenen zelf. Vanaf nu ontwikkelen we producten en diensten gefundeerd op de volgende pijlers:

  • Vergroten van de medewerkersbetrokkenheid.

  • Realtime procesinformatie voor iedereen en overall; Andon systemen.

  • Iedereen kan en mag het proces stoppen bij twijfel of afwijking.

  • Verbeteren en leren op basis van feiten.

  • Borgen zonder bureaucratie;

Industrie 4.0 De voorspelling is dat fabrieken zoals we die nu kennen, veranderen in ‘slimme fabrieken’ die zelf interne processen beheren en problemen oplossen. Lenny b.v. ondersteunt organisaties bij deze transitie. Wij nemen de medewerkers mee op deze reis in het besef dat mensen tijd, overtuiging en kennis nodig hebben om mee te bewegen vanuit een intrinsieke motivatie.

Er wordt op dit moment een breed programma uitgerold om ondernemingen op het gebied van kennis maar ook financieel te ondersteunen. Wij willen u graag wegwijs maken in de mogelijkheden.


Neem gerust contact met ons om de mogelijkheden te verkennen!

Bel met Markus Wegert 06 - 46 19 83 59

11 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven